Trescar

Excursió programada pel dia 14 d'Abril
Coordina: Miquel Pons

Vistes del Golf de Roses des del Castell de Saverdera

Recorregut:  Estació de Llança – Collet del Perer – Vall de Santa Creu – Sant Pere de Rodes – Castell de Sant Salvador de Saverdera – Coll de Sant Genís– Selva de Mar– Sant Pere de Rodes - Ermita de Santa Helena - Coll del Perer - Estació de Llançà

Distància: 23,87 Km.

Desnivell Acumulat: +/- 1.400 metres.

Camins: Pistes, Corriols , grimpades màx :I-

Material:  Motxila Excursionista, Bota de mitja canya, Bastons Trekking

Cartogràfia: Cap de Creus editorial Alpina

Desplaçament en tren.

Trescar

Cresta Verdera

Sortint de l'estació Renfe de Llançà fem una semi circular pujant al castell de Sant Salvador de Saverdera.
Seguim des de Llançà el GR 11 en ascens al coll del Perer. Al coll deixem el GR en descens Cap a La Vall de Santa Creu per un sender senyalitzat. Dins el nucli urbà de la Vall de Santa Creu trobem un pal amb senyals, prenem el de Sant Pere de Rodes (directe). Ascendim a Sant Pere passant per la font dels Monjos. Seguim amb ascens fins el Castell de Saverdera, cota màxima (682 m). Les vistes des de aquest punt són magnífiques, apreciem perfectament el massís del Canigó, el golf de Roses, tot l'Empordà amb els tres rius (Muga, Fluvià i Ter), el Montseny, les Guilleries, el Montgrí i les illes Medes etc.
Seguim la cresta al sud en descens, gaudint en tot moment de les vistes i del mar a cada vessant. Flanquegem per l est el Puig de Queralbs i anem baixant decididament de cota primer passant pel coll de la Jacona i després pel de Sant Genís. Seguim el itinerari 1 cap a Selva de Mar. A Selva de Mar tornem a pujar a Sant Pere de Rodes i seguim cap a Santa Helena, mas de la Pallera i GR92 cap a Coll del Perer i Llançà.