Alta Muntanya

Distància : 6 km

Desnivell Acumulat : +/- 500

Dificultat: F

Material: Roba muntanya hivernal, ARVA, pala, sonda, Raquetes, piolet i grampons

Cartografia: Alpina, Puigmal

Consulteu la fitxa completa Aquí

Raquetes Pic de la Dona

Punts de Pas: Pàrquing Vallter Superior – GR 11- Portella de Mantet–Pic de la Dona – Coll del Circ de Bacivers – Pla de la Regalíssia – Pàrquing Vallter Superior.

Recorregut: Sortirem a mà dreta del edifici on hi ha el lavabo i el restaurant, on hi ha el Torrent de la Portella, estem a 2.150 metres de alçada. Caminarem amb les raquetes de neu, anirem resseguint el Torrent de la Portella fins arribar al coll del Mentet, conegut com a Portella de Mentet (2.412 metres d’alçada).

Un cop al coll seguirem a mà esquerra tot resseguint la carena, a ma esquerra ens queden les pistes de Vallter 2000 i a ma dreta tenim el Vallespir. Primer arribarem a un pic de 2.568 metres d’alçada, aquest no es el Pic de la Dona, hem de continuar cap amunt. Arribarem al Pic de la Dona, un cim arrodonit de 2.702 metres d’alçada. Portarem uns 2,5 km.

Continuarem per la carena fins el coll del Circ de Bacivers, depenent de la meteo i les forces allargarem cap l’estany de Bacivers pel coll de la Geganta o bé baixarem directament cap el Pla de la Regalíssia fins a trobar les pistes de esqui i tornar cap al pàrquing.